Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy - archiwum

REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY W STUPSKU

REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY W STUPSKU

 

 

ROZDZIAŁ I

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE .

 

§ 1.

Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Stupsk zwany dalej Regulaminem, określa:

1)       zakres działania i zadania Urzędu Gminy Stupsk, zwanego dalej Urzędem,

2)       organizację Urzędu,

3)       zasady funkcjonowania Urzędu,

4)       zakres działania kierownictwa Urzędu   poszczególnych referatów i stanowisk pracy

w Urzędzie.

 

§ 2.

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1)       Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Stupsk,

2)       Radzie – należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Gminy Stupsk,

3)       Wójcie, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego –   należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Stupsk, Sekretarza Gminy Stupsk, Skarbnika Gminy Stupsk oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Stupsku.

 

§ 3.

1.         Urząd jest jednostką budżetową Gminy .

2.         Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników. Urzędem kieruje wójt przy pomocy Skarbnika i Sekretarza.

3.         Siedzibą   Urzędu jest miejscowość Stupsk.

 

§ 4.

1.       Urząd jest czynny w dniach roboczych w godzinach od 7.00 do 15.00 w   środy od godziny 8.00 do 16.00.

2.       Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w niedziele, święta i dni powszednie wolne od pracy w godzinach od 10.00 do 14.00.

 

ROZDZIAŁ II

 

ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU.

 

§ 5.

1.       Urząd stanowi aparat pomocniczy Wójta, Rady i jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy.

2.       Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie:

1)       Zadań własnych,

2)       Zadań zleconych,

3)       Zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadań powierzonych),

4)       Zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia międzygminnego,

5)       Zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom organizacyjnym , związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.

 

§ 6.

1.       Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.

2.       W szczególności do zadań Urzędu należy:

1)      Przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,

2)      Wykonywanie   - na podstawie udzielonych upoważnień – czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,

3)      Zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania , rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,

4)      Przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Gminy, oraz innych aktów organów Gminy,

5)      Realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy,

6)      Zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy,

7)      Prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,

8)      Wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:

a)                  Przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,

b)                 Prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,

c)                  Przechowywanie akt,

d)                 Przekazywanie akt do archiwów,

9)      Realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.

 

ROZDZIAŁ III

 

ORGANIZACJA URZĘDU

 

§ 7.

  1. W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska pracy:

-    Sekretariat (SK), którego zadania wykonuje pracownik zatrudniony na stanowisku sekretarki

-    Referat Księgowości na czele, którego stoi Skarbnik Gminy (KS),

  • ·   stanowisko ds. obsługi księgowości budżetowej urzędu ( KG),
  • ·   stanowisko ds.   obsługi księgowości szkół ( KO),
  • ·   stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat (PO),
  • ·   stanowisko ds. księgowości podatkowej (KP),
  • ·   stanowisko kasjera (K),

- Sekretarz Gminy (SG),

-    Urząd Stanu Cywilnego(USC),

-    stanowisko ds. obywatelskich i ewidencji ludności (SO ),

-    stanowisko ds. wojskowych (SW),

-    stanowisko ds. obrony cywilnej (OC),

-    stanowisko Gospodarki Gruntami i Gospodarki Przestrzennej (GG),

-    stanowisko Rolnictwa i Ochrony Środowiska (ROŚ),

-    stanowisko Zdrowia, Kultury i Oświaty (ZKO),

-    stanowisko Gospodarki Komunalnej i Lokalowej (GKL),

-    stanowisko Rozwoju Lokalnego i Promocji Gminy (RLiP),

-    radca prawny (RP),

-    stanowisko d/s Obsługi Organów Gminy(OOG),

-    stanowisko   d/s Kadr (KA),

-    stanowisko   d/s Dróg Publicznych (DP),

-    stanowisko   d/s Ewidencji Działalności Gospodarczej (EDG),

-    stanowisko   d/s Zamówień Publicznych (ZP),

-    pełnomocnik d/s Ochrony Informacji Niejawnych 9(IN),

-    stanowisko ds. kancelarii tajnej (KT),

-    stanowisko ds. funduszy strukturalnych ( FS),

-    stanowisko ds. informacji publicznej (IP),

-    stanowisko ds. administracyjno-gospodarczych (AG),

-    stanowisko ds. archiwum zakładowego (AZ),

-    stanowisko do spraw inwestycji   (INW),

-    sprzątaczka,

-    robotnik gospodarczy.

 

 

ROZDZIAŁ IV

 

ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU

 

§ 8.

 

Urząd działa według następujących zasad:

  1. Praworządności,
  2. służebności wobec społeczności lokalnej,
  3. racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
  4. jednoosobowego kierownictwa,
  5. kontroli wewnętrznej,
  6. podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu i poszczególne Referaty oraz stanowiska pracy oraz wzajemnego współdziałania.

 

§ 9.

Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie i w granicach prawa i   obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.

 

§ 10.

  1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
  2. Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.

 

§ 11.

  1. Jednoosobowe kierownictwo zasadza się na jednolitości poleceniodawstwa i służbowego podporządkowania , podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
  2. Urzędem kieruje Wójt przy pomocy, Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za realizację swoich zadań.
  3. Zasady podpisywania pism określa załącznik Nr 1 do Regulaminu.
  4. Wzór udzielonych pełnomocnictw do wydawania decyzji administracyjnych określa załącznik Nr 2 do regulaminu

 

§ 12.

  1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna , której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez Referaty i wykonywania zadań przez poszczególnych pracowników Urzędu.
  2. Szczegółowe zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik nr 3 do Regulaminu.

 

§ 13.

  1. Referaty i poszczególne stanowiska pracy   realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.
  2. Referat i poszczególne stanowiska pracy   są zobowiązane do współdziałania z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.
  3. Referaty i poszczególne stanowiska pracy są zobowiązane do udziału
    w wykonywaniu zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.

 

ROZDZIAŁ V

 

ZAKRES ZADAŃ WÓJTA, SEKRETARZA GMINY I SKARBNIKA GMINY

 

§ 14.

Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:

  1. reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
  2. prowadzenie bieżących spraw Gminy,
  3. podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
  4. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
  5. zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
  6. okresowe zwoływanie – nie rzadziej jednak, niż raz w miesiącu – narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań,
  7. koordynowanie działalności komurek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
  8. rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
  9. udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej,
  10. upoważnianie swoich Zastępców lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
  11. ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych,
  12. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych   dla Wójta przez przepisy prawa oraz uchwały Rady;
  13. wydawanie aktów normatywnych w formie zarządzeń,
  14. kierowanie wykonywaniem zadań obronnych,
  15. wykonywanie zadań wynikających z funkcji Szefa Obrony Cywilnej Gminy,
  16. kierowanie w czasie stanu klęski żywiołowej działaniami prowadzonymi na terenie gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej.

§ 15.

Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu

a w szczególności:

  1. opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
  2. opracowywanie projektów regulaminów pracy,
  3. opracowywanie projektów zarządzeń wójta   z wyłączeniem zarządzeń   należących merytorycznie do Referatu Finansów,
  4. opracowywanie projektów podziału pracy na stanowiska pracy z wyłączeniem referatu księgowości,
  5. przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy   Urzędu,
  6. nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał rady,
  7. wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych,
  8. koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, referendami,
  9. koordynacja i organizacja spraw związanych ze   spisami powszechnymi, rolnymi,
  10. koordynacja i organizacja spraw związanych z oświatą z wyłączeniem spraw finansowych,
  11. prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
  12. przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
  13. prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, przekształcaniem i likwidowaniem gminnych jednostek oświatowych,
  14. prowadzenie spraw związanych z kształtowaniem sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
  15. przedkładanie do zatwierdzania arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
  16. prowadzenie spraw zapewniania dzieciom do lat 6 rocznego przygotowania przedszkolnego,
  17. prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły,
  18. prowadzanie spraw związanych z powierzaniem stanowisk w szkołach   i   spraw związanych z odwoływania z tych stanowisk,
  19. prowadzenie spraw związanych z ocenianiem dyrektorów szkół i jednostek organizacyjnych gminy,
  20. prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy dyrektorów i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  21. wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub z upoważnień Wójta.

 

§ 16.

Do zadań Skarbnika należy:

  1. wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości; w tym prowadzenie ksiąg rachunkowych i dokonywanie ewidencji zdarzeń gospodarczo-finansowych,
  2. sporządzenie sprawozdań finansowych,
  3. przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania przez organ wykonawczy projektu budżetu na rok następny,
  4. przygotowywanie informacji o przebiegu wykonania   budżetu gminy za pierwsze półrocze oraz w sprawozdaniu rocznym z wykonania budżetu gminy,
  5. kierowanie pracą referatu   Księgowości w tym opracowywanie projektów podziału pracy na stanowiska pracy referatu księgowości;
  6. nadzór i kontrola nad prawidłowym ustalaniem wymiaru podatków, opłat i innych należności budżetowych,
  7. kontrola i nadzór nad prawidłowym naliczaniem zobowiązań wobec organów podatkowych i organów ubezpieczeń społecznych,
  8. nadzorowanie wykonania budżetu poprzez kontrole zgodności operacji finansowych i gospodarczych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów opisujących te sytuacje,
  9. nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów i udzielanie kontrasygnaty,
  10. nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
  11. sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych gminy (sołectw),
  12. wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.

 

ROZDZIAŁ VI

 

PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATAMI I POSZCZEGÓLNYMI

  STANOWISKAMI PRACY

 

§ 17.

        I.       Do wspólnych zadań Referatu i poszczególnych stanowisk pracy należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów gminy, a w szczególności:

            1.    Prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

  1. Pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Wójtowi i jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań,
  2. Współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
  3. Przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań,
  4. Współdziałanie w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
  5. Przechowywanie akt,
  6. Stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,
  7. Stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,
  8. Prowadzenie rejestrów skarg, wniosków i listów wpływających do urzędu,
  9. Usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy,
  10. Wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Wójta.

 

§ 18.

Do zadań Sekretariatu, którego zadania wykonuje pracownik zatrudniony na stanowisku sekretarki, należy zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi, Sekretarzowi oraz sprawy kancelaryjno-techniczne a w szczególności:

  1. przyjmowanie, wysyłanie i przekazywanie   korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
  2. prowadzenie ewidencji korespondencji,
  3. pisanie dla potrzeb Wójta,
  4. prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu,
  5. prowadzenie książek kontroli,
  6. przygotowywanie pomieszczeń i obsługa – w tym protokołowanie – spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta,
  7. prenumerata czasopism i publikatorów i dzienników urzędowych,
  8. nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
  9. przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem bądź kierowanie ich do właściwych stanowisk pracy,
  10. Gospodarki drukami i formularzami oraz materiałami biurowymi i kancelaryjnymi.

 

§ 19.

Do zadań Referatu Księgowości należy:

  1. Prowadzenie księgowości budżetowej i podatkowej,
  2. Przygotowywania materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy , podatków lokalnych oraz podjęcia uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania i   absolutorium dla Wójta,
  3. Udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
  4. Zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy,
  5. Uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy;
  6. Przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
  7. Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
  8. Prowadzenie ksiąg rachunkowych i dokonywanie ewidencji zdarzeń gospodarczo-finansowych,
  9. Prowadzenie ksiąg środków trwałych, przedmiotów nietrwałych ,
  10. Zarządzanie i rozliczanie inwentaryzacji,
  11. Dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
  12. Przygotowywanie sprawozdań finansowych,
  13. Dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
  14. Przedkładanie regionalnej izbie obrachunkowej uchwał rady podlegających nadzorowi izby,
  15. Naliczanie i pobór podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie,
  16. Gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
  17. Przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
  18. Podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
  19. Prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
  20. Przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
  21. Przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat.
  22. Prowadzenie i załatwianie spraw związanych z gospodarką finansowa gminy.

 

§ 20.

Do zadań stanowiska do spraw obsługi rady należy zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej komisji oraz sprawy kancelaryjno-techniczne a w szczególności:

  1. Przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie referatami i stanowiskami pracy   materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
  2. Przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i jej komisje,
  3. Przekazywanie- za pośrednictwem Sekretariatu- korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
  4. Przykazywanie uchwał do realizacji referatom i poszczególnym stanowiskom pracy bądź kierownikom   jednostek organizacyjnych gminy,
  5. Przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji;
  6. podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Wójta,
  7. Protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
  8. Prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej komisji,
  9. Prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
  10. Przygotowywanie organizacyjne   szkoleń radnych i członków komisji Rady,
  11. Przedkładanie wojewodzie jako organowi nadzoru uchwał   oraz zarządzeń organu wykonawczego podlegających nadzorowi wojewody,
  12. Przedkładanie uchwał, zarządzeń organu wykonawczego do publikacji w dzienniku urzędowym wojewody,
  13. Prowadzenie zbioru uchwał rady gminy,
  14. Prowadzenie zbioru zarządzeń wójta.

 

§ 21.

Do zadań stanowiska pracy do spraw archiwum zakładowego należy:

1.       Prowadzenie prac nad zasobem archiwalnym,

2.       Przyjmowanie akt z poszczególnych stanowisk pracy,

3.       Gromadzenie i akt w archiwum zakładowym,

4.       Brakowanie akt,

5.       Konserwacja akt,

6.       Udostępnianie akt,

7.       Przekazywanie akt do archiwum państwowego.

 

§ 22.

Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu.

1.        Wydawanie opinii prawnych we wszystkich sprawach z zakresu działalności urzędu:

a)       Opinie prawne wydawane są   na wniosek,

b)       Do wniosku należy dołączyć niezbędne dokumenty przedstawiając je w opisie wniosku,

c)       Wniosek o wydanie opinii prawnej powinien zawierać przedmiot wątpliwości i wyraźnie sprecyzowane pytania,

d)       Opinia prawna winna być wydana w ciągu siedmiu dni,

e)       Porada prawna nie wymagająca poszukiwania źródeł   udzielana jest niezwłocznie.

f)         Radca prawny jest uprawniony do domagania się wszelkich wyjaśnień oraz dokumentów mających związek ze sprawą.

2.        Udzielanie porad oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa.

3.        Udzielania informacji o:

a/ zmianach w obowiązujących przepisach prawnych,

b/ uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień,

c/ uczestniczenie w rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub

    rozwiązanie stosunku prawnego.

4.        Zawiadomienia organu powołanego do ścigania przestępstw po stwierdzeniu przestępstwa ściganego z urzędu.

5.        Zastępstwo procesowe.

 

§ 23.

Do zadań stanowiska Gospodarki Gruntami należy prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami i wywłaszczania nieruchomości a w szczególności związanych z:

  1. gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymii przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywaniem na cele szczególne,
  2. Utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, ustaleniem ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich,
  3. Organizowaniem przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
  4. Nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
  5. Komunalizacją gruntów,
  6. Prowadzeniem ewidencji zasobu   nieruchomości,
  7. Tworzeniem zasobu gruntów i gospodarowaniem nim zgodnie z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
  8. Wyposażeniem gruntów w urządzenie komunalne,
  9. Zagospodarowaniem wspólnot gruntowych,
  10. Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości.

 

§ 24.

Do zadań stanowiska planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych należy:

1.       Przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,

2.       Koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,

3.       Koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzeniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

4.       Obsługa techniczno – biurowa Gminnej Komisji Urbanistycznej,

5.       Przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,

6.       Prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

7.       Ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,

8.       Dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

9.       Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

10.   Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy

i zagospodarowania terenu,

11.   Prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

12.   Rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu,

13.   Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.

 

§ 25.

Do zadań stanowisku do spraw utrzymania dróg i mostów   należy prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi ,a w szczególności:

1.       Przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii,

2.       Prowadzenie spraw związanych z   projektowaniem przebiegu dróg, budową, modernizacją ,

3.       Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami;

4.       Określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,

5.       Koordynacja współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych.

 

§ 26.

Do zadań stanowiska do spraw ochrony środowiska i rolnictwa należy prowadzenie spraw związanych z ochrona środowiska i rolnictwem, a w szczególności dotyczących:

  1. Łowiectwa,
  2. Zwalczania chorób zakaźnych zwierzęcych.
  3. Ochrony roślin uprawnych.
  4. Ochrony i kształtowania środowiska w tym:

a) zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,

b)       ograniczeń dotyczących maszyn i urządzeń technicznych,

c)    ochrony środowiska przed odpadami,

d)       utrzymanie porządku i czystości,

e)   ochrony powietrza atmosferycznego,

  1. Prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem ugód w sprawach zmian stosunków wodnych na gruntach,
  2. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem porządku i czystości w gminie.
  3. Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem w wodę i kanalizację.
  4. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem wysypiska śmieci i unieszkodliwiania odpadów komunalnych

 

§ 27.

Do zadań stanowiska do spraw ewidencji działalności gospodarczej należy prowadzenie spraw związanych z:

  1. Ewidencją przedsiębiorców,
  2. Zezwoleniami na sprzedaż napojów alkoholowych,
  3. Określaniem cen urzędowych za usługi przewozowe gminnego transportu zbiorowego oraz za przewozy taksówkami a także określanie stref cen obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami osobowymi i bagażowymi,
  4. Ustalaniem czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,
  5. Przyjmowanie zgłoszeń o zamknięciu placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych oraz ustalanie dni i godzin otwarcia tych placówek,
  6. Targami i targowiskami.

 

§ 28.

Do zadań stanowiska do spraw obywatelskich należy prowadzenie spraw związanych z:

1.       Ewidencją ludności,

2.       Prowadzeniem rejestru wyborców i innych spraw związanych z wyborami, referendami,

3.       Zgromadzeniami,

4.       Zbiórkami publicznymi,

5.       Powszechnym   obowiązkiem obrony kraju z wyłączeniem spraw z zakresu obrony cywilnej.

6.       Prowadzenie i przygotowanie rejestracji przedpoborowych,

7.       Prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela rodziny.

8.       Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie rodziny .

9.       Przekazywanie do wojskowych organów zawiadomień o osobach podlegających powszechnemu obowiązkowi służby wojskowej.

 

§ 29.

Do zadań stanowiska ochrony zdrowia   należą sprawy związane z ochroną zdrowia, a w szczególności dotyczące:

  1. Tworzenia i utrzymywania oraz przekształcania i likwidacji zakładów opieki zdrowotnej;
  2. Uzdrowisk i lecznictwa uzdrowiskowego;
  3. Wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi oraz narkomanii,
  4. Zwalczania chorób zakaźnych.

 

§ 30.

Do zadań stanowiska do spraw kultury i kultury fizycznej   należą sprawy związane z kulturą fizyczną, wypoczynkiem i rekreacją, a w szczególności:

  1. Realizacja zadań gminy z zakresu kultury fizycznej w tym sportu, rekreacji i wypoczynku ,
  2. Współpraca z zarządami   Kół Sportowych , dyrektorami szkół w sprawach organizacji imprez i zawodów sportowych,
  3. Organizacja i nadzór merytoryczny nad organizacja imprez sportowych i zawodów organizowanych przez Gminę.

 

 

§ 31.

Do zadań stanowiska do spraw rozwoju lokalnego i promocji gminy   należą sprawy związane z kreowaniem rozwoju Gminy i jej promocja na zewnątrz, a w szczególności dotyczące:

  1. Opracowywania programów gospodarczych, w tym wykonywania prac studialnych i prognostycznych,
  2. Analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Gminy i gmin sąsiednich,
  3. Gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących Gminę na zewnątrz,
  4. Utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu,
  5. Organizowanie współpracy Gminy z zagranicą.

  § 32.

Do zadań stanowiska do spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego należą sprawy związane z obronnością kraju, obroną cywilną i zarządzaniem kryzysowym, a w szczególności:

1. opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych,

2. opracowanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy, a także stosownych programów obronnych,

3. realizowanie i uaktualnianie planu przygotowania służby zdrowia gminy na potrzeby obronne,

4. realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania wójta zapewniającego wykonanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,

5. opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów,

6. prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny,

7. opracowywanie i uzgadnianie planów działania w zakresie obrony cywilnej,

8. przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,

9. t worzenie i przygotowanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,

10. przygotowanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze,

11. współpraca z pełnomocnikami wojewodów do spraw ratownictwa medycznego i z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie dotyczącym realizowania zadań z zakresu obrony cywilnej,

12. opracowanie i aktualizacja planu reagowania kryzysowego,

13. p rowadzenie spraw związanych z działalnością gminnego zespołu reagowania kryzysowego.

 

 

§ 33.

Do zadań stanowiska do spraw gospodarki lokalowej należą sprawy z dziedziny gospodarki lokalowej, a w szczególności dotyczące:

  1. Administrowania, gospodarowania i zarządzania gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi,
  2. Dodatków mieszkaniowych,
  3. Przyznawania lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienia w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych,
  4. Zarządu nieruchomościami wspólnymi,
  5. Egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej;
  6. Stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe;
  7. Tworzenia i utrzymywania terenów zielonych,
  8. Cmentarzy w tym cmentarzy wojennych.

 

§ 34.

Do zadań stanowiska do spraw inwestycji należy prowadzenie spraw obejmujących planowanie i prowadzenie inwestycji, a w szczególności:

1.       Prowadzenie spraw związanych z planowaniem i przygotowaniem inwestycji,

2.       Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem pozwoleń na budowę,

3.       Prowadzenie spraw związanych z dokonywanie zgłoszenia budowy ,

4.       Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem pozwolenia na rozbiórkę obiektu,

5.       Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem pozwoleń na użytkowanie obiektów,

6.       Prowadzenie spraw obejmujących obowiązki inwestora.

 

§ 35.

Do zadań stanowiska do spraw zamówień publicznych należy prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem postępowania o udzielenie zamówień publicznych, a w szczególności:

1.       Prowadzenie spraw związanych z   wyborem trybu udzielenia zamówienia,

2.       Udział w pracach komisji przetargowej (jeśli tak jest powoływana do przeprowadzenia udzielenia zmówienia publicznego)w roli sekretarza tej komisji,

3.       Przygotowanie projektu ogłoszenia o udzielenie zamówienia publicznego i dokonywanie ogłoszeń w tym zakresie,

4.       Przygotowanie projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

5.       Prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego za wyjątkiem przypadków w których powoływania jest komisja

6.       Przedkładanie dokumentów z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do zatwierdzenia.

7.       Opracowywanie projektów aktów prawnych wewnętrznych dotyczących realizacji ustawy o zamówieniach publicznych.

 

§ 36.

Do zadań stanowiska Ochrony Informacji Niejawnych i Kancelarii Tajnej należą sprawy związane z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej a w szczególności:

  1. zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
  2. zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu;
  3. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie   tych informacji;
  4. okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów niejawnych;
  5. opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji;
  6. szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  7. prowadzenie kancelarii tajnej.

 

§ 37.

Do zadań stanowiska do spraw informacji publicznej należy prowadzenie spraw z zakresu informacji publicznej, a w szczególności:

1.       prowadzenie biuletynu informacji publicznej i jego aktualizacja,

2.       udostępnianie informacji   publicznej   w drodze ogłaszania informacji publicznej

i udostępniania na wniosek.

 

 

§ 38.

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:

  1. Prowadzenie ksiąg stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw i zgonu,
  2. Rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
  3. Sporządzenia aktów stanu cywilnego,
  4. Sporządzenie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
  5. Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz   akt zbiorowych,
  6. Przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
  7. Stwierdzania legitymacji procesowej do wystąpienia do sadu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
  8. Wskazywania kandydata na opiekuna prawnego,
  9. Wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
  10. Prowadzenie komputerowej obsługi systemu wydawania dowodów osobistych,
  11. Prowadzenie rejestru wydawanych dowodów osobistych,
  12. Prowadzenie rejestru utraconych dowodów osobistych,
  13. Prowadzenie dokumentacji wydawanych   dowodów osobistych w postaci zbioru kopert dowodowo –osobowych,  
  14. Wydawanie zezwoleń   stwierdzających, że obywatel polski posiada zdolność prawną do zawarcia małżeństwa,
  15. Wydawanie zezwoleń na zawarcie związku małżeńskiego   przed upływem miesięcznego terminu wyczekiwania,
  16. Wydawanie zezwoleń na zawarcie związku małżeńskiego poza miejsce stałego zamieszkania
  17. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach sprostowania, uzupełniania, odtwarzania i ustalania treści aktu stanu cywilnego,
  18. Ustanawiania pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,
  19. Wydawania zaświadczeń o stanie majątkowym w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych,
  20. Przyjmowania pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora.

 

ROZDZIAŁ VII

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

 

§ 39.

 

Załączniki   Nr 1-4 Regulaminu stanowią jego integralną część.

 

§ 40.

  1. Regulamin wchodzi w życie po upływie 14 dni od jego nadania.
  2. Z dniem wejścia w życie Regulaminu traci moc obowiązujący dotychczasowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Stupsku   nadany Zarządzeniem 16/02 Wójta Gminy Stupsk z dnia 30 grudnia 2002 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Stupsku.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       ZAŁĄCZNIK NR 1

do Regulaminu

 

 

ZASADY PODPISYWANIA PISM

 

§ 1.

Wójt podpisuje:

  1. zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne;
  2. pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz;
  3. pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem Gminy;
  4. odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierowników;
  5. decyzje z zakresu administracji publicznej,
  6. pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu;
  7. pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu,
  8. pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji publicznej;
  9. odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;
  10. pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych;
  11. inne pisma, jeśli ich podpisywanie Wójt zastrzegł dla siebie.

 

§ 2.

 

Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, nie zastrzeżone do podpisu Wójta, stosownie do wydanego upoważnienia przez Wójta.

 

§ 3.

 

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego podpisuje dokumenty pozostające w zakresie jego zadań

§ 4.

 

Wójt może wydawać upoważnienia do podpisywania dokumentów przez poszczególne stanowiska pracy związane z zakresem ich działania.

§ 5.

 

Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je swoim podpisem, umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                          ZAŁĄCZNIK NR 2

Do regulaminu

 

WZORY PEŁNOMOCNICTW DO WYDAWANIA DECYZJI ADMINISTRACYJNYCH

 

N a podstawie art. 39 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z pózn. zm.)

 

upoważniam Panią/Pana ...............................................

                                                                        ( imię i nazwisko)

..............................................................

( stanowisko)

do wydawania i podpisywania z mojego upoważnienia decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących ...............................................................................................

Pełnomocnictwo jest ważne do odwołania.

Z chwila ustania stosunku pracy pełnomocnictwo staje się nieważne.

Pełnomocnictwo nie upoważnia do udzielania dalszych pełnomocnictw.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                             ZAŁĄCZNIK NR 3

Do regulaminu

 

 

 KONTROLA WEWNĘTRZNA

 

§ 1.

Kontrola pracowników i poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu dokonywana jest pod względem:

Ø       Legalności;

Ø       Gospodarności;

Ø       Rzetelności;

Ø       Celowości;

Ø       Terminowości;

Ø       Skuteczności

 

§ 2.

Celem kontroli jest ustalenie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości, ustalenie osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz określenie sposobów naprawienia stwierdzonych nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.

 

  § 3.

W Urzędzie przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:

  1. kompleksowe obejmujące całość lub obszerną część działalności poszczególnych komórek organizacyjnych lub samodzielnych stanowisk;
  2. problemowe- obejmujące wybrane zagadnienia lub   zagadnienie z zakresu działalności kontrolowanej komórki lub stanowiska, stanowiące niewielki fragment jego działalności,
  3. wstępne- obejmujące kontrole zamierzeń i czynności przed ich dokonaniem oraz stopnia przygotowania;
  4. bieżące- obejmujące czynności w toku;
  5. sprawdzające (następne)- mające miejsce po dokonaniu określonych czynności, w szczególności mające na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione w toku postępowania kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska;

 

§ 4.

  1. Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności kontrolowanej komórki organizacyjnej Urzędu lub stanowiska, rzetelne jego udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych w    § 3.
  2. Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.
  3. Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogą być wykorzystane w szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolnych.

 

§ 5.

Kontroli dokonują:

  1. Wójt lub osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta – w odniesieniu do kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych lub stanowisk ( w tym stanowisk samodzielnych).
  2. kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych w odniesieniu do podporządkowanych im pracowników.

 

§ 6.

  1. Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się, w terminie 7 dni od daty jej zakończenia, protokół pokontrolny.
  2. Protokół pokontrolny powinien zawierać:

Ø       Określenie kontrolnej komórki lub stanowiska;

Ø       Imię i nazwisko kontrolującego

Ø       Daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych

Ø       Określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą;

Ø       Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo osoby zajmującej kontrolowane stanowisko

Ø       Przebieg i wynik czynności kontrolnych, kontrolnych w szczególności wnioski kontroli wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokole;

Ø       Datę i miejsce podpisania protokołu;

Ø       Podpisy kontrolującego oraz kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko, lub notatkę o odmowie podpisania protokołu z podaniem przyczyn odmowy,

Ø       Wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości;

  1. O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Wójt.

 

§ 7 .

W przypadku odmowy podpisania protokołu przez kierownika kontrolowanej komórki lub osobę zajmującą kontrolowane stanowisko, osoby te są obowiązane do złożenia na ręce kontrolującego w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyn.

 

§ 8.

Protokół sporządza się w 2 egzemplarzach po jednym dla kontolujacego i kontrolowanego.

 

§ 9.

  1. Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową zawierającą odpowiednio elementy przewidziane dla protokołu pokontrolnego.
  2. Wójt może polecić sporządzenie protokołu pokontrolnego także z innych kontroli niż kompleksowa.

 

 

 

 

 

                                                                                              ZAŁĄCZNIK NR 4

Do regulaminu

 

ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I

 

wniosków 

 

§ 1.

1.     Wójt Gminy Stupsk przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy piątek miesiąca w godzinach od 14 do 16.

2.     W przypadku, gdy piątek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie interesantów odbywa się w najbliższy dzień powszedni w godzinach określonych w ust. 1.

 

§ 2.

1.     Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków są ewidencjonowane przez sekretariat.

§ 3.

1.     Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telefonicznie, a także ustnie   do protokołu.

2.     W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie

3.     Kwalifikacja skarg i wniosków odbywa się stosownie do zawartej w nich treści, zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego.

4.       Kwalifikacji skarg i wniosków dokonuje wójt.

5.     Przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków należy do sekretariatu.

 

§ 4.

1.     Skargi i wnioski wpływające do Urzędu Gminy, a także zgłoszone ustnie   do protokołu, są ewidencjonowane w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków, zwanym dalej Centralnym Rejestrem prowadzonym przez Sekretariat.

2.     Rejestracja skarg i wniosków następuje według dat wpływu.

3.     Sekretariat po zarejestrowaniu skargi (wniosku) w Centralnym Rejestrze przekazuje niezwłocznie sprawę do załatwienia właściwemu referatowi lub właściwemu stanowisku, czy też jednostce organizacyjnej, stosownie do dyspozycji Wójta Gminy.

4.     W przypadku, gdy w wyniku rozpatrywania skargi (wniosku) zarejestrowanej

w Centralnym Rejestrze zachodzi konieczność zmiany dokonanej wcześniej kwalifikacji jako skargi lub wniosku, należy bezzwłocznie poinformować o tym Sekretariat celem dokonania odpowiedniej zmiany w Centralnym Rejestrze.

 

§ 5.

Kierownicy jednostek organizacyjnych podporządkowanych Wójtowi prowadzą własne centralne rejestry skarg i wniosków.

 

§ 6.

1. Rejestr przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków obejmuje:

1) datę przyjęcia sprawy,

2) imię nazwisko oraz adres zgłaszającego,

3) treść sprawy,

4) osoba przyjmująca interesanta (stanowisko),

5) numer w rejestrze skarg i wniosków

2. Rejestr skarg i wniosków obejmuje:

1)       liczbę porządkową,

2)       datę wpływu,

3)       imię i nazwisko oraz adres zgłaszającego,

4)       przedmiot skargi (wniosku),

5)       daty przekazania skargi (wniosku),

6)       nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi (wniosku),

7)       pokwitowanie odbioru skargi (wniosku) wraz z datą,

8)       termin załatwienia,

9)       faktyczne daty ostatecznego załatwienia skargi (wniosku),

10)   sposób załatwienia,

11)   kogo powiadomiono,

12)   uwagi.

§ 7.

1.     Rozpatrzenie i merytoryczne załatwienie skarg i wniosków należy do właściwego ze względu na przedmiot sprawy referatu lub właściwego stanowiska pracy lub stosownie do dyspozycji wskazanych przez Wójta.

2.     Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.

3.     Skargi i wnioski składane do Urzędu Gminy oraz związane z nimi dokumenty rejestrujei przechowuje sekretariat w sposób ułatwiający kontrolę przebiegu i terminu załatwienia poszczególnych skarg i wniosków.

 

§ 8.

W sprawach nieuregulowanych niniejszym stosuje się przepisy kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisy wykonawcze w sprawie   organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

 

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 czerwca 2012 00:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1200
11 czerwca 2012 00:06 (Administrator) - Dodanie dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany