REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY W STUPSKU
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE .
§ 1.
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Stupsk zwany dalej Regulaminem, określa:
1) zakres działania i zadania Urzędu Gminy Stupsk, zwanego dalej Urzędem,
2) organizację Urzędu,
3) zasady funkcjonowania Urzędu,
4) zakres działania kierownictwa Urzędu poszczególnych referatów i stanowisk pracy
w Urzędzie.
§ 2.
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Stupsk,
2) Radzie – należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Gminy Stupsk,
3) Wójcie, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego – należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Stupsk, Sekretarza Gminy Stupsk, Skarbnika Gminy Stupsk oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Stupsku.
§ 3.
1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy .
2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników. Urzędem kieruje wójt przy pomocy Skarbnika i Sekretarza.
3. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Stupsk.
§ 4.
1. Urząd jest czynny w dniach roboczych w godzinach od 7.00 do 15.00 w środy od godziny 8.00 do 16.00.
2. Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w niedziele, święta i dni powszednie wolne od pracy w godzinach od 10.00 do 14.00.
ROZDZIAŁ II
ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU.
§ 5.
1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Wójta, Rady i jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy.
2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie:
1) Zadań własnych,
2) Zadań zleconych,
3) Zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadań powierzonych),
4) Zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia międzygminnego,
5) Zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom organizacyjnym , związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.
§ 6.
1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.
2. W szczególności do zadań Urzędu należy:
1) Przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
2) Wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień – czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,
3) Zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania , rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
4) Przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Gminy, oraz innych aktów organów Gminy,
5) Realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy,
6) Zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy,
7) Prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
8) Wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
a) Przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
b) Prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
c) Przechowywanie akt,
d) Przekazywanie akt do archiwów,
9) Realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
ROZDZIAŁ III
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 7.
- Sekretariat (SK), którego zadania wykonuje pracownik zatrudniony na stanowisku sekretarki
- Referat Księgowości na czele, którego stoi Skarbnik Gminy (KS),
- Sekretarz Gminy (SG),
- Urząd Stanu Cywilnego(USC),
- stanowisko ds. obywatelskich i ewidencji ludności (SO ),
- stanowisko ds. wojskowych (SW),
- stanowisko ds. obrony cywilnej (OC),
- stanowisko Gospodarki Gruntami i Gospodarki Przestrzennej (GG),
- stanowisko Rolnictwa i Ochrony Środowiska (ROŚ),
- stanowisko Zdrowia, Kultury i Oświaty (ZKO),
- stanowisko Gospodarki Komunalnej i Lokalowej (GKL),
- stanowisko Rozwoju Lokalnego i Promocji Gminy (RLiP),
- radca prawny (RP),
- stanowisko d/s Obsługi Organów Gminy(OOG),
- stanowisko d/s Kadr (KA),
- stanowisko d/s Dróg Publicznych (DP),
- stanowisko d/s Ewidencji Działalności Gospodarczej (EDG),
- stanowisko d/s Zamówień Publicznych (ZP),
- pełnomocnik d/s Ochrony Informacji Niejawnych 9(IN),
- stanowisko ds. kancelarii tajnej (KT),
- stanowisko ds. funduszy strukturalnych ( FS),
- stanowisko ds. informacji publicznej (IP),
- stanowisko ds. administracyjno-gospodarczych (AG),
- stanowisko ds. archiwum zakładowego (AZ),
- stanowisko do spraw inwestycji (INW),
- sprzątaczka,
- robotnik gospodarczy.
ROZDZIAŁ IV
ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU
§ 8.
Urząd działa według następujących zasad:
§ 9.
Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
§ 10.
§ 11.
§ 12.
§ 13.
ROZDZIAŁ V
ZAKRES ZADAŃ WÓJTA, SEKRETARZA GMINY I SKARBNIKA GMINY
§ 14.
Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
§ 15.
Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu
a w szczególności:
§ 16.
Do zadań Skarbnika należy:
ROZDZIAŁ VI
PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATAMI I POSZCZEGÓLNYMI
STANOWISKAMI PRACY
§ 17.
I. Do wspólnych zadań Referatu i poszczególnych stanowisk pracy należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów gminy, a w szczególności:
1. Prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
§ 18.
Do zadań Sekretariatu, którego zadania wykonuje pracownik zatrudniony na stanowisku sekretarki, należy zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi, Sekretarzowi oraz sprawy kancelaryjno-techniczne a w szczególności:
§ 19.
Do zadań Referatu Księgowości należy:
§ 20.
Do zadań stanowiska do spraw obsługi rady należy zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej komisji oraz sprawy kancelaryjno-techniczne a w szczególności:
§ 21.
Do zadań stanowiska pracy do spraw archiwum zakładowego należy:
1. Prowadzenie prac nad zasobem archiwalnym,
2. Przyjmowanie akt z poszczególnych stanowisk pracy,
3. Gromadzenie i akt w archiwum zakładowym,
4. Brakowanie akt,
5. Konserwacja akt,
6. Udostępnianie akt,
7. Przekazywanie akt do archiwum państwowego.
§ 22.
Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu.
1. Wydawanie opinii prawnych we wszystkich sprawach z zakresu działalności urzędu:
a) Opinie prawne wydawane są na wniosek,
b) Do wniosku należy dołączyć niezbędne dokumenty przedstawiając je w opisie wniosku,
c) Wniosek o wydanie opinii prawnej powinien zawierać przedmiot wątpliwości i wyraźnie sprecyzowane pytania,
d) Opinia prawna winna być wydana w ciągu siedmiu dni,
e) Porada prawna nie wymagająca poszukiwania źródeł udzielana jest niezwłocznie.
f) Radca prawny jest uprawniony do domagania się wszelkich wyjaśnień oraz dokumentów mających związek ze sprawą.
2. Udzielanie porad oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa.
3. Udzielania informacji o:
a/ zmianach w obowiązujących przepisach prawnych,
b/ uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień,
c/ uczestniczenie w rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub
rozwiązanie stosunku prawnego.
4. Zawiadomienia organu powołanego do ścigania przestępstw po stwierdzeniu przestępstwa ściganego z urzędu.
5. Zastępstwo procesowe.
§ 23.
Do zadań stanowiska Gospodarki Gruntami należy prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami i wywłaszczania nieruchomości a w szczególności związanych z:
§ 24.
Do zadań stanowiska planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych należy:
1. Przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
2. Koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
3. Koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzeniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
4. Obsługa techniczno – biurowa Gminnej Komisji Urbanistycznej,
5. Przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
6. Prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
7. Ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
8. Dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
9. Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
10. Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy
i zagospodarowania terenu,
11. Prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
12. Rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu,
13. Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.
§ 25.
Do zadań stanowisku do spraw utrzymania dróg i mostów należy prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi ,a w szczególności:
1. Przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii,
2. Prowadzenie spraw związanych z projektowaniem przebiegu dróg, budową, modernizacją ,
3. Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami;
4. Określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
5. Koordynacja współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych.
§ 26.
Do zadań stanowiska do spraw ochrony środowiska i rolnictwa należy prowadzenie spraw związanych z ochrona środowiska i rolnictwem, a w szczególności dotyczących:
a) zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
b) ograniczeń dotyczących maszyn i urządzeń technicznych,
c) ochrony środowiska przed odpadami,
d) utrzymanie porządku i czystości,
e) ochrony powietrza atmosferycznego,
§ 27.
Do zadań stanowiska do spraw ewidencji działalności gospodarczej należy prowadzenie spraw związanych z:
§ 28.
Do zadań stanowiska do spraw obywatelskich należy prowadzenie spraw związanych z:
1. Ewidencją ludności,
2. Prowadzeniem rejestru wyborców i innych spraw związanych z wyborami, referendami,
3. Zgromadzeniami,
4. Zbiórkami publicznymi,
5. Powszechnym obowiązkiem obrony kraju z wyłączeniem spraw z zakresu obrony cywilnej.
6. Prowadzenie i przygotowanie rejestracji przedpoborowych,
7. Prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela rodziny.
8. Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie rodziny .
9. Przekazywanie do wojskowych organów zawiadomień o osobach podlegających powszechnemu obowiązkowi służby wojskowej.
§ 29.
Do zadań stanowiska ochrony zdrowia należą sprawy związane z ochroną zdrowia, a w szczególności dotyczące:
§ 30.
Do zadań stanowiska do spraw kultury i kultury fizycznej należą sprawy związane z kulturą fizyczną, wypoczynkiem i rekreacją, a w szczególności:
§ 31.
Do zadań stanowiska do spraw rozwoju lokalnego i promocji gminy należą sprawy związane z kreowaniem rozwoju Gminy i jej promocja na zewnątrz, a w szczególności dotyczące:
§ 32.
Do zadań stanowiska do spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego należą sprawy związane z obronnością kraju, obroną cywilną i zarządzaniem kryzysowym, a w szczególności:
1. opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych,
2. opracowanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy, a także stosownych programów obronnych,
3. realizowanie i uaktualnianie planu przygotowania służby zdrowia gminy na potrzeby obronne,
4. realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania wójta zapewniającego wykonanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
5. opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów,
6. prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
7. opracowywanie i uzgadnianie planów działania w zakresie obrony cywilnej,
8. przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
9. t worzenie i przygotowanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
10. przygotowanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze,
11. współpraca z pełnomocnikami wojewodów do spraw ratownictwa medycznego i z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie dotyczącym realizowania zadań z zakresu obrony cywilnej,
12. opracowanie i aktualizacja planu reagowania kryzysowego,
13. p rowadzenie spraw związanych z działalnością gminnego zespołu reagowania kryzysowego.
§ 33.
Do zadań stanowiska do spraw gospodarki lokalowej należą sprawy z dziedziny gospodarki lokalowej, a w szczególności dotyczące:
§ 34.
Do zadań stanowiska do spraw inwestycji należy prowadzenie spraw obejmujących planowanie i prowadzenie inwestycji, a w szczególności:
1. Prowadzenie spraw związanych z planowaniem i przygotowaniem inwestycji,
2. Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem pozwoleń na budowę,
3. Prowadzenie spraw związanych z dokonywanie zgłoszenia budowy ,
4. Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem pozwolenia na rozbiórkę obiektu,
5. Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem pozwoleń na użytkowanie obiektów,
6. Prowadzenie spraw obejmujących obowiązki inwestora.
§ 35.
Do zadań stanowiska do spraw zamówień publicznych należy prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem postępowania o udzielenie zamówień publicznych, a w szczególności:
1. Prowadzenie spraw związanych z wyborem trybu udzielenia zamówienia,
2. Udział w pracach komisji przetargowej (jeśli tak jest powoływana do przeprowadzenia udzielenia zmówienia publicznego)w roli sekretarza tej komisji,
3. Przygotowanie projektu ogłoszenia o udzielenie zamówienia publicznego i dokonywanie ogłoszeń w tym zakresie,
4. Przygotowanie projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
5. Prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego za wyjątkiem przypadków w których powoływania jest komisja
6. Przedkładanie dokumentów z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do zatwierdzenia.
7. Opracowywanie projektów aktów prawnych wewnętrznych dotyczących realizacji ustawy o zamówieniach publicznych.
§ 36.
Do zadań stanowiska Ochrony Informacji Niejawnych i Kancelarii Tajnej należą sprawy związane z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej a w szczególności:
§ 37.
Do zadań stanowiska do spraw informacji publicznej należy prowadzenie spraw z zakresu informacji publicznej, a w szczególności:
1. prowadzenie biuletynu informacji publicznej i jego aktualizacja,
2. udostępnianie informacji publicznej w drodze ogłaszania informacji publicznej
i udostępniania na wniosek.
§ 38.
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
ROZDZIAŁ VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 39.
Załączniki Nr 1-4 Regulaminu stanowią jego integralną część.
§ 40.
do Regulaminu
ZASADY PODPISYWANIA PISM
§ 1.
Wójt podpisuje:
§ 2.
Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, nie zastrzeżone do podpisu Wójta, stosownie do wydanego upoważnienia przez Wójta.
§ 3.
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego podpisuje dokumenty pozostające w zakresie jego zadań
§ 4.
Wójt może wydawać upoważnienia do podpisywania dokumentów przez poszczególne stanowiska pracy związane z zakresem ich działania.
§ 5.
Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je swoim podpisem, umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.
ZAŁĄCZNIK NR 2
Do regulaminu
WZORY PEŁNOMOCNICTW DO WYDAWANIA DECYZJI ADMINISTRACYJNYCH
N a podstawie art. 39 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z pózn. zm.)
upoważniam Panią/Pana ...............................................
( imię i nazwisko)
..............................................................
( stanowisko)
do wydawania i podpisywania z mojego upoważnienia decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących ...............................................................................................
Pełnomocnictwo jest ważne do odwołania.
Z chwila ustania stosunku pracy pełnomocnictwo staje się nieważne.
Pełnomocnictwo nie upoważnia do udzielania dalszych pełnomocnictw.
ZAŁĄCZNIK NR 3
Do regulaminu
KONTROLA WEWNĘTRZNA
§ 1.
Kontrola pracowników i poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu dokonywana jest pod względem:
Ø Legalności;
Ø Gospodarności;
Ø Rzetelności;
Ø Celowości;
Ø Terminowości;
Ø Skuteczności
§ 2.
Celem kontroli jest ustalenie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości, ustalenie osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz określenie sposobów naprawienia stwierdzonych nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.
§ 3.
W Urzędzie przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:
§ 4.
§ 5.
Kontroli dokonują:
§ 6.
Ø Określenie kontrolnej komórki lub stanowiska;
Ø Imię i nazwisko kontrolującego
Ø Daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych
Ø Określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą;
Ø Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo osoby zajmującej kontrolowane stanowisko
Ø Przebieg i wynik czynności kontrolnych, kontrolnych w szczególności wnioski kontroli wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokole;
Ø Datę i miejsce podpisania protokołu;
Ø Podpisy kontrolującego oraz kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko, lub notatkę o odmowie podpisania protokołu z podaniem przyczyn odmowy,
Ø Wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości;
§ 7 .
W przypadku odmowy podpisania protokołu przez kierownika kontrolowanej komórki lub osobę zajmującą kontrolowane stanowisko, osoby te są obowiązane do złożenia na ręce kontrolującego w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyn.
§ 8.
Protokół sporządza się w 2 egzemplarzach po jednym dla kontolujacego i kontrolowanego.
§ 9.
ZAŁĄCZNIK NR 4
Do regulaminu
ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I
wniosków
§ 1.
1. Wójt Gminy Stupsk przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy piątek miesiąca w godzinach od 14 do 16.
2. W przypadku, gdy piątek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie interesantów odbywa się w najbliższy dzień powszedni w godzinach określonych w ust. 1.
§ 2.
1. Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków są ewidencjonowane przez sekretariat.
§ 3.
1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telefonicznie, a także ustnie do protokołu.
2. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie
3. Kwalifikacja skarg i wniosków odbywa się stosownie do zawartej w nich treści, zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego.
4. Kwalifikacji skarg i wniosków dokonuje wójt.
5. Przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków należy do sekretariatu.
§ 4.
1. Skargi i wnioski wpływające do Urzędu Gminy, a także zgłoszone ustnie do protokołu, są ewidencjonowane w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków, zwanym dalej Centralnym Rejestrem prowadzonym przez Sekretariat.
2. Rejestracja skarg i wniosków następuje według dat wpływu.
3. Sekretariat po zarejestrowaniu skargi (wniosku) w Centralnym Rejestrze przekazuje niezwłocznie sprawę do załatwienia właściwemu referatowi lub właściwemu stanowisku, czy też jednostce organizacyjnej, stosownie do dyspozycji Wójta Gminy.
4. W przypadku, gdy w wyniku rozpatrywania skargi (wniosku) zarejestrowanej
w Centralnym Rejestrze zachodzi konieczność zmiany dokonanej wcześniej kwalifikacji jako skargi lub wniosku, należy bezzwłocznie poinformować o tym Sekretariat celem dokonania odpowiedniej zmiany w Centralnym Rejestrze.
§ 5.
Kierownicy jednostek organizacyjnych podporządkowanych Wójtowi prowadzą własne centralne rejestry skarg i wniosków.
§ 6.
1. Rejestr przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków obejmuje:
1) datę przyjęcia sprawy,
2) imię nazwisko oraz adres zgłaszającego,
3) treść sprawy,
4) osoba przyjmująca interesanta (stanowisko),
5) numer w rejestrze skarg i wniosków
2. Rejestr skarg i wniosków obejmuje:
1) liczbę porządkową,
2) datę wpływu,
3) imię i nazwisko oraz adres zgłaszającego,
4) przedmiot skargi (wniosku),
5) daty przekazania skargi (wniosku),
6) nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi (wniosku),
7) pokwitowanie odbioru skargi (wniosku) wraz z datą,
8) termin załatwienia,
9) faktyczne daty ostatecznego załatwienia skargi (wniosku),
10) sposób załatwienia,
11) kogo powiadomiono,
12) uwagi.
§ 7.
1. Rozpatrzenie i merytoryczne załatwienie skarg i wniosków należy do właściwego ze względu na przedmiot sprawy referatu lub właściwego stanowiska pracy lub stosownie do dyspozycji wskazanych przez Wójta.
2. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.
3. Skargi i wnioski składane do Urzędu Gminy oraz związane z nimi dokumenty rejestrujei przechowuje sekretariat w sposób ułatwiający kontrolę przebiegu i terminu załatwienia poszczególnych skarg i wniosków.
§ 8.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym stosuje się przepisy kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisy wykonawcze w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Stupsk