Przetargi - archiwum

Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Stupsk

Stupsk: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Stupsk
Numer ogłoszenia: 402686 - 2012; data zamieszczenia: 17.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stupsk , ul. H. Sienkiewicza 10, 06-561 Stupsk, woj. mazowieckie, tel. (023) 653-12-54; 653-12-55, faks 023 653-10-16.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stupsk.bipgmina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Stupsk.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku, ubezpieczenia mienia od kradzieży zwykłej, ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenia szyb od stłuczenia, ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma bezimienna), ubezpieczeń komunikacyjnych w następujących jednostkach organizacyjnych:Urząd Gminy,ul. H. Sienkiewicza 10, 06-561 Stupsk; Szkoła Podstawowa w Wyszynach Kościelnych,Wyszyny Kościelne 114, 06-561 Stupsk; Szkoła Podstawowa w Morawach,Morawy 2, 06-560 Konopki; Zespół Szkół w Stupsku Ul. Sienkiewicza 11, 06-561 Stupsk; Gminna Biblioteka Publiczna, Ul. Sienkiewicza 10a, 06-561 Stupsk; Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Ul. Sienkiewicza 10a, 06-561 Stupsk. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Dodatku nr 3 - Program Ubezpieczenia.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • W przypadku wzrostu majątku w okresie trwania umowy, zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 20% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających stawek, nie wyższych niż zastosowane w zamówieniu podstawowym, proporcjonalnie do okresu rzeczywiście udzielanej ochrony, wg systemu pro rata temporis.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.51.00-4, 66.51.54.00-7, 66.51.50.00-3, 66.51.92.00-3, 66.51.64.00-4, 66.51.61.00-1, 66.51.21.00-3, 66.51.41.10-0, 66.51.24.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 05.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od wykonawców wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie wymaganych oświadczeń: Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 11, poz. 66 z późn. zm.) oraz przedłożenie aktualnego odpisu z właściwego rejestru jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 22 Uzp oraz Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 Uzp

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Informowanie przez Wykonawcę pełnomocnika Zamawiającego o bieżącej likwidacji szkód Zamawiającego - na podstawie oświadczenia będącego załącznikiem do SIWZ. Posiadanie przez wykonawcę działającego w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych statutu przewidującego możliwość ubezpieczania podmiotów nie będących członkiem towarzystwa - na podstawie oświadczenia będącego załącznikiem do SIWZ. Posiadanie przez wykonawcę ogólnych (szczególnych) warunków wszystkich ubezpieczeń określonych w przedmiocie zamówienia - Wykonawca musi te warunki dołączyć do oferty (OWU stanowią załącznik nr 8 do oferty)

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Postanowienia oraz zobowiązania przyjęte przez wykonawcę poprzez złożenie oferty odpowiadającej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także wybór tak skonstruowanej oferty przez Zamawiającego stanowią integralną część umowy/umów. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie: 1. zmiany dotyczące terminów płatności, wysokości i liczby rat składki; 2. zmiana wysokości składki lub raty składki w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia; 3. zmiany dotyczące liczby jednostek organizacyjnych Zamawiającego i ich formy prawnej, w przypadku powstania nowych jednostek, przekształcenia, wyodrębniania, połączenia lub likwidacji; 4. rozszerzenie zakresu ubezpieczenia; 5. korzystne dla Zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian OWU Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy; 6. zmiana zakresu ubezpieczenia wynikająca ze zmian przepisów prawnych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.stupsk.bipgmina.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Stupsku, ul. H. Sienkiewicza 10, 06-561 Stupsk.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.10.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy w Stupsku, ul. H. Sienkiewicza 10, 06-561 Stupsk.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Ubezpieczenie mienia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku, Ubezpieczenie mienia od kradzieży zwykłej, Ubezpieczenie szyb od stłuczenia. Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od szkód materialnych,Ubezpieczenia komunikacyjne..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.51.00-4, 66.51.54.00-7, 66.51.50.00-3, 66.51.92.00-3, 66.51.64.00-4, 66.51.50.00-3, 66.51.61.00-1, 66.51.41.10-0, 66.51.24.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 05.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 80
    • 2. zaakceptowanie klauzul dodatkowych - 20

 

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma bezimienna).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma bezimienna)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.21.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 05.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

 

SIWZ

Załącznik 1 do SIWZ

-------------------------------------------------------------------------------                                                                           

                                                                                                                                                                      Stupsk, dnia 23 października 2012r.

 

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego  na ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Stupsk wraz z jednostkami organizacyjnymi.

 

W związku z otrzymaniem pytań od wykonawców do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Zamawiający udziela następujących odpowiedzi:

1.      Pytanie: Czy Zamawiający lub jakakolwiek jego jednostka organizacyjna posiada/zarządza/administruje składowiskiem odpadów (wysypiskiem śmieci); jeżeli tak, to czy jest możliwe wyraźne wyłączenie tej działalności z zakresu ochrony ubezpieczeniowej?

 Odpowiedź: Zamawiający ani jakakolwiek jego jednostka organizacyjna nie posiada/zarządza/administruje składowiskiem odpadów.

 2.      Pytanie: Czy Zamawiający lub jakakolwiek jego jednostka organizacyjna przetwarza, utylizuje lub odzyskuje odpady, jeżeli tak, to czy jest możliwe wyraźne wyłączenie tej działalności z zakresu ochrony ubezpieczeniowej?

Odpowiedź: Zamawiający ani jakakolwiek jego jednostka organizacyjna nie przetwarza, utylizuje oraz nie odzyskuje odpadów.

 3.      Pytanie: Czy Zamawiający zgadza się na to, by klauzule miejsc ubezpieczenia i automatycznego pokrycia OC nie odnosiły się do działalności związanej z udzielaniem świadczeń medycznych oraz posiadaniem/zarządza/administruje składowiskiem odpadów (wysypiskiem śmieci), przetwarzaniem, utylizacją lub odzyskiwaniem odpadów?

 Odpowiedź: Zamawiający zgadza się na zmianę dotyczącą wyłączenia z klauzuli miejsc ubezpieczenia i automatycznego pokrycia OC działalności związanej z udzielaniem świadczeń medycznych.

 4.      Pytanie: Czy Zamawiający zgadza się na wyłączenie z zakresu ubezpieczenia OC klauzuli automatycznego pokrycia majątku po zebraniu danych do SIWZ (jej treść nie odnosi się przecież do ubezpieczenia OC)?

 Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę.

 5.      Pytanie: Czy Zamawiający zgadza się na wprowadzenie zastrzeżenia w rozszerzeniu odpowiedzialności o szkody wyrządzone w związku z administrowaniem i utrzymaniem w należytym stanie sieci dróg… dotyczącym uszkodzenia spowodowanego pracą sprzętu do zimowego utrzymania dróg, pod warunkiem że sprzęt ten nie podlega obowiązkowemu ubezpieczeniu OC posiadaczy pojazdów mechanicznych?

 Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

 6.      Pytanie: Prosimy o podanie informacji o przeprowadzonych w przeciągu 15 lat remontach – dotyczy poz. 7 budynku szkolnego z 1936 roku wg wykazu mienia?

 Odpowiedź: W ciągu ostatnich 15 lat przeprowadzone zostały następujące remonty dotyczące budynku szkolnego z 1936 roku (poz. Nr 7 z załącznika nr 1 do SIWZ) - termomodernizacja, wymiana okien, naprawa dachu, modernizacja kotłowni.

 7.      Pytanie: Czy przedmiotem ubezpieczenia mają być budynki wyłączone z eksploatacji, przeznaczone do rozbiórki, pustostany?

 Odpowiedź:  Zamawiający jest w trakcie zbierania informacji do odpowiedzi na powyższe pytanie.

 8.      Pytanie: Czy w okresie ostatnich 20 lat na terenie Gminy wystąpiła powódź?

 Odpowiedź: W okresie ostatnich 20 lat na terenie Gminy nie wystąpiła powódź.

 9.      Pytanie: W kontekście obligatoryjnej klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych                                  i przeciwkradzieżowych prosimy o uzupełnienie przesłanego wykazu budynków o informacje dotyczące tych zabezpieczeń (w odniesieniu do wielu budynków brak jest takich informacji)?

 Odpowiedź: Zamawiający jest w trakcie zbierania informacji do odpowiedzi na powyższe pytanie.

 10.  Pytanie: Prosimy o uzupełnienie przesłanego wykazu budynków o informacje dotyczące konstrukcji przedmiotowych budynków (w odniesieniu do wielu budynków brak jest takich informacji)?

 Odpowiedź: Zamawiający jest w trakcie zbierania informacji do odpowiedzi na powyższe pytanie.

 11.  Pytanie: Prosimy o informację czy w skład ubezpieczanych budynków wchodzą budynki o konstrukcji drewnianej, drewnianych ścianach zewnętrznych lub krytych strzechą, gontem, wiórem itp.?

 Odpowiedź: Zamawiający jest w trakcie zbierania informacji do odpowiedzi na powyższe pytanie.

 12.  Pytanie: Prosimy o wykreślenie z katalogu klauzul obligatoryjnych klauzulę przechowywania mienia na podłodze i ewentualne przeniesienie jej do katalogu klauzul fakultatywnych?

 Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

 13.  Pytanie: W odniesieniu do zaproponowanych przez Zamawiającego definicji zdarzeń objętych ochroną prosimy o modyfikację definicji ryzyka „zalania” poprzez wykreślenie z jej zakresu ryzyka zalania wodą pochodzącą z opadów atmosferycznych (również przez topniejące zwały śniegu itp.)?

 Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

 Pozostała treść specyfikacji pozostaje bez zmian.

---------------------------------------------

                                                                                             

 

                                                                                 

                                                                           Stupsk, dnia 23 października 2012r.

 

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego  na ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Stupsk wraz z jednostkami organizacyjnymi.

 

W związku z otrzymaniem pytań od wykonawców do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Zamawiający udziela następujących odpowiedzi:

 1.      Pytanie: Czy przedmiotem ubezpieczenia mają być budynki wyłączone z eksploatacji, przeznaczone do rozbiórki, pustostany?

 Odpowiedź:  Przedmiotem ubezpieczenia nie są budynki wyłączone z eksploatacji, przeznaczone do rozbiórki, pustostany.

 2.      Pytanie: W kontekście obligatoryjnej klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych                                  i przeciw kradzieżowych prosimy o uzupełnienie przesłanego wykazu budynków o informacje dotyczące tych zabezpieczeń (w odniesieniu do wielu budynków brak jest takich informacji)?

 Odpowiedź: Informacje dotyczące zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciw kradzieżowych znajdują się w załączniku nr 1 do niniejszego pisma.

 3.      Pytanie: Prosimy o uzupełnienie przesłanego wykazu budynków o informacje dotyczące konstrukcji przedmiotowych budynków (w odniesieniu do wielu budynków brak jest takich informacji)?

 Odpowiedź: Informacje dotyczące konstrukcji budynków znajdują się w załączniku nr 1 do niniejszego pisma.

 4.      Pytanie: Prosimy o informację czy w skład ubezpieczanych budynków wchodzą budynki o konstrukcji drewnianej, drewnianych ścianach zewnętrznych lub krytych strzechą, gontem, wiórem itp.?

 Odpowiedź: Zgodnie z załączniku nr 1 do niniejszego pisma.

 Pozostała treść specyfikacji pozostaje bez zmian.

Załącznik nr 1

                                                                    

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 października 2012 10:16
Dokument wprowadzony do BIP przez: Aneta Milewska
Ilość wyświetleń: 1369
23 października 2012 19:18 (Aneta Milewska) - Zmiana danych dokumentu.
23 października 2012 19:13 (Aneta Milewska) - Zmiana danych dokumentu.
23 października 2012 19:11 (Aneta Milewska) - Dodanie załącznika [zaĹ1.xls] do dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany